U vreme kada 2011. godine Zvonko Veselinović, kontroverzni biznismen sa severa Kosova, postaje poznat široj javnosti zbog učešća u neredima koji su pratili postavljanje barikada na administrativnom prelazu Jarinje između Srbije i Kosova, protiv njega je pokrenuta istraga u vezi sa krađom 32 kamiona.
Naime, Veselinović i njegov kum Milan Radoičić, tvrdilo je tužilaštvo, podstrekavali su svog poslovnog partnera Dragana Ćurčića, vlasnika firme „Euro kop“, da i nakon raskida ugovora o lizingu zadrži kamione Hipo Alpe Adria Lizinga i da ih da njima na korišćenje. Ćurčića su, piše u optužnici, više puta zvali i nagovarali da zajedno koriste kamione na teritoriji Kosova. Krađom i korišćenjem kamiona, tvrdi tužilaštvo, zaradili su više od 237 miliona dinara. Veselinović je, nakon hapšenja krajem 2011. godine, u pritvoru proveo oko godinu dana.
Više teksta
U vreme kada 2011. godine Zvonko Veselinović, kontroverzni biznismen sa severa Kosova, postaje poznat široj javnosti zbog učešća u neredima koji su pratili postavljanje barikada na administrativnom prelazu Jarinje između Srbije i Kosova, protiv njega je pokrenuta istraga u vezi sa krađom 32 kamiona.
Naime, Veselinović i njegov kum Milan Radoičić, tvrdilo je tužilaštvo, podstrekavali su svog poslovnog partnera Dragana Ćurčića, vlasnika firme „Euro kop“, da i nakon raskida ugovora o lizingu zadrži kamione Hipo Alpe Adria Lizinga i da ih da njima na korišćenje. Ćurčića su, piše u optužnici, više puta zvali i nagovarali da zajedno koriste kamione na teritoriji Kosova. Krađom i korišćenjem kamiona, tvrdi tužilaštvo, zaradili su više od 237 miliona dinara. Veselinović je, nakon hapšenja krajem 2011. godine, u pritvoru proveo oko godinu dana.
Ćurčić je kod istražnog sudije ispričao da je početkom aprila ili maja 2011. godine Veselinoviću dao 34 kamiona na korišćenje kako bi mu vratio raniji dug i da je Veselinović znao da su kamioni vlasništvo Hipo lizinga.
Na suđenju je, međutim, promenio priču i rekao da je policija vršila veliki pritisak na njega, kao i da je traženo od njega da o Veselinoviću ispriča neistine. Porekao je i da su ga Veselinović i Radoičić nagovarali da ne vrati kamione Hipo lizingu.
Veselinović je na sudu ispričao da je Ćurčića upoznao nekoliko godina ranije na Kopaoniku i da su bili prijatelji. Rekao je da mu je Ćurčić dugovao više od 300.000 evra tako što nije plaćao gorivo za svoje kamione na pumpi „Tim petrol“ koju je držao Veselinovićev otac. Kako bi smanjio dug, Veselinović se sa Ćurčićem dogovorio da njegovi kamioni budu angažovani prilikom izgradnje autoputa Priština – Tirana, a da celokupna zarada ide na otplatu duga. Posao ipak nije potrajao duže od mesec dana jer su počeli nemiri na Kosovu i postavljanje barikada.
Radoičić je na sudu takođe negirao optužbe.
U februaru 2015. Veselinović i Radoičić su oslobođeni, dok je Ćurčić osuđen na tri i po godine zatvora. Sudsko veće kojim je predsedavao Rastko Popović utvrdilo je da nema dokaza da su Veselinović i Radoičić znali da je Hipo lizing raskinuo ugovor sa Ćurčićevim „Euro kopom“.
Godinu dana kasnije Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je oslobađajuću presudu, dok je suđenje Ćurčiću vratio na početak. On je potom sa Tužilaštvom za organizovani kriminal sklopio sporazum i priznao da je bilo malverzacija sa kamionima kupljenim na lizing. Osuđen je na ukupno tri godine zatvora.
Kosovsko tužilaštvo Zvonka Veselinovića i Milana Radoičića sumnjiči da su učestvovali u ubistvu političara Olivera Ivanovića, a sam Ivanović je u poslednjem intervjuu koji je dao za BIRN Radoičića opisao kao „neformalni centar moći” na Kosovu. Obojica su bliska vlastima i u Srbiji i na Kosovu, a više o tome pročitajte ovde.